Life in the middle of nowhere. - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Sanne Malou Lange - WaarBenJij.nu Life in the middle of nowhere. - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Sanne Malou Lange - WaarBenJij.nu

Life in the middle of nowhere.

Door: Sanne Malou de Lange

Blijf op de hoogte en volg Sanne Malou

21 Juni 2014 | Zuid-Afrika, South Africa

Ja dames en heren, mijn welgemeende excuses voor deze radiostilte!! Ben me te goed aan het vermaken denk ik haha! Gelukkig is het heerlijke lente weer bij jullie, ligt iedereen in het park en staan we tientallen festivals op het programma, dus hoop dat jullie me niet TE erg gemist hebben!

Volgende week is het alweer tijd voor het achtste weekje in Madolo's Retreat, in Shamwari Game Reserve! En ja dan komen de eindtoets en de deadline voor het assignment ook wel angstaanjagend dichtbij! Tot nu toe alleen nog maar dikke voldoendes gehaald, dus sannie heeft gezonde hoop op een goede afloop!

Wat een ander leven, superluxe kamer in vergelijking met Port Alfred, heerlijk! Ondergedompeld in luxe, lekker afgesloten van de buitenwereld, bijna geen bereik, het eerste teken van leven vinden we 8 km verderop in Alicedale! Waar we op vrijdag wel eens een lekker borreltje nuttigen bij de plaatselijke kroeg 'Louis pub'! Haha voetjes van de vloer met de rangers en hunters die daar ook een puik feestje maken! Hilarische bedoeling!

Het spotten en tekenen van birds, kikkers identificeren, insecten zoeken en met klap op de vuurpijl bomen leren te herkennen, haha niks is te gek voor onze wildlife groupies! Wat een experience om elke dag wakker te worden met tientallen fluitende vogeltjes, en once in a time olifanten of giraffen in de tuin! Men wat gaaf! De zwijntjes oftewel de warthogs voelen zich ook helemaal thuis! Zal weer wennen worden met alleen maar huiskatten en aangelijnde honden in Nederland haha!

Alweer drie te gekke game drives gehad, Shamwari game reserve, Addo Elephant National Park en Kariega Game Reserve. Practicals gehad naar Born Free en Cheetah Breeding Project! Leopards, lions, cheetahs, caracals en meerkatten van dichtbij! De echte wildlife feeling!

En ja het Nederlands elftal volgen wij ook op de voet hoor wees niet bang, eens een hooligan altijd wen hooligan haha! Oranje shirt gaat niet mee uit! Heb geen stem meer over van het gejuich, eerste 2 wedstrijden winnen, Spanje eruit, wat wil een mens nog meer?? KAMPIOEN WORDEN HAHA! Heerlijk!

En ja dan was daar dinsdag nacht the overnight survival!!! Daar gingen we dan, rugtas, slaapzak, 6 truien, 3 broeken, mutsen, tientallen sokken en een goed humeur!! Klaar voor de strijd!! Dik bepakte rugzakken op, eten, pannen, ketel haha noem maar op! Daar gingen we dan, in een rij achter elkaar op zoek naar een goede slaapplek! Shelter bouwen, vuurplek creëren van zand en stenen, prachtig rondje! Matjes langs het vuur, als een paar mummies in onze slaapzakken, terwijl Bongani lekker voor ons aan het koken was! Chefkok in hart en nieren haha! En ja dan wordt het tijd om te gaan slapen! En koud dat het was wow! Maartje en ik waren als eerst aan de beurt om wacht te houden bij het vuur! Wat een giller! Maar wat een fik, wat een professionals! De rest lag letterlijk te ronken, oftewel keihard te snurken hahaha lagen helemaal dubbel! Prachtige sterren hemel! Maar wat duurde die nacht LANG! 'S ochtends alles weer afbreken, was niet meer te zien dat we er geweest waren! Echte natuur lovers dus! Op naar de Madolo's, lekker wandelen om 07:00 's ochtends! Haha noh blij dat we weer lekker binnen waren, maAr wat een te gekke ervaring!!

De laatste week gaat in, zo raar, voorbij gevlogen!! Maaar NIET GETREURD want ik ga next week nog vissen hahaha en leren schieten, dus WATCH out! See you in a month guys!! Liefs vanuit south africa!! Xxxxx

• 22 Juni 2014 - 13:22

Jade Van Der Mark:

lieverd! wat een mooi verhaal weer haha!! lach om je teksten en volgens mij wil jij niet meer terug naar Nederland ;) Klinkt allemaal zo idealistisch ... Heel veel plezier nog !! Als je hier bent wil ik alles in detail horen!! ;) kussssssss jade

Sanne Malou

Jaja, het is zover deze Ginger gaat de wijde wereld in! Op zoek naar avontuur in het mooie en verre South Africa! En ja die reis ga ik niet alleen maken, m'n maatje Maartje wordt m'n reispartner in crime! Te gek! Een half jaar vertoeven in een ander land, andere cultuur, een ding weet ik zeker, ik ga een memorabele tijd tegemoet, eerst 10 weken Lodge management in Port Alfred, dan 3 weken 'vakantie', en ja trommergeroffel............. dan komen die gekkke Eef en Irm ons opzoeken, samen naar Cape Town, wat een feest! Laatste 10 weken, gaan Maart en ik, Wildlife management volgen in de Madolo's! Kom maar op met die Big Five! Wauw ik heb er zin in! SPANNNNNNEND!

Actief sinds 04 Jan. 2014