Stoere rakkers on a mission in South Africa! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sanne Malou Lange - WaarBenJij.nu Stoere rakkers on a mission in South Africa! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sanne Malou Lange - WaarBenJij.nu

Stoere rakkers on a mission in South Africa!

Door: Sanne Malou de Lange

Blijf op de hoogte en volg Sanne Malou

10 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na radio stilte komt zonneschijn!

Ja toen was de dag finally daar! Zaterdag avond 12 april een memorable datum! (sorry al bijna een maand geleden)! Aaaaah op een verlaten tankstation, (afgezet door lieve Keri en Hanne, merci beaucoup ladies!), nadat we een fortuin hadden uitgegeven om een knuffel te grijpen met de grijpmachine! Nouja alleen ik dan oké, ik heb een beetje een grijp machine verslaving opgelopen, de 2 rand muntjes vlogen m'n portemonnee uit haha!

En ja toen om 20:15, magische tijd, kwam de bazz bus aan rijden, Irmpie en Eefje voorin met hun pret faces!! Aaaaaah zo te gek en tegelijk zooo raar! Komt Nederland opeens even heel dichtbij!!! Let the roadtrip begin! Eerste stop in port Elizabeth, bij Island Vibe! Superleuk hostel! Wijntje meegenomen, nootje en een knabbeltje erbij, pool tafel check, en ja de holiday is begonnen!!!

Sedgefield
Vroeg weer op, heerlijk nachtje geslapen! Op naar Sedgefield, Afro-Vibe! Men wat een plaatje, direct aan het strand, genieten! Muzikale Tristan met z'n hysterische sik(je) verwelkomt ons en probeert ons natuurlijk alle activiteiten aan te smeren, haha hilarisch, paragliding dit, paragliding dat! En dan komt onze grote vriend aangelopen, nouja hij waggelt meer door z'n zwaar aanwezige obesitas, hahahaha superleuke stoere maar ietwat DIKKE Chuck! Wat een hond haha, overmatig pizza gevoerd, maar wat een teddy beertje!

Prachtig weer! Time to relax, welkomst cocktail and to enjoy the SUN! That's life! Morgen doen we wel weer wat haha, liever lui dan moe natuurlijk! The next is het een a Good day om het stadje te verkennen en een kijkje te nemen at the beach! Heerlijk klein allemaal, heel schattig, spotten zelfs een schildpad, over mozaïeken langs de weg! Ja daar houd deze crea Bea wel van! Allemaal een haaientand ketting gescoord haha, echte wannabe hippie surf chicks! Heerlijk! Als we er zelf maar in geloven!

Ja en dan hebben we een leeg dagje, auto huren en op naar Oudshoorn, master driver M Veenstra achter het stuur en karren maar! Struisvogels spotten! Net als mama en Nell dat hebben gedaan, een eeuwigheid geleden hahaha grapje! Wat een enge beesten eigenlijk, enorme snavels, haha GROTE ogen, ogen zijn groter dan de gehele hersenen, wow ik voel me ineens enorm slim! Die koppies van ze, om te gieren, grote ogen, wat een mormels eigenlijk haha! They made my day! De ostriches gevoerd, erop gezeten en op de eieren gestaan, wat een belevenis, en ja hoe leguber het ook klinkt daarna ook een wrap met struisvogel gegeten! Wat een verslinders zijn we ook! Maar stiekem wel erg lekker! Op naar de Cango Caves! Haha vond Irmpie vooral erg geslaagd! Lekker op avontuur door de grotten die ouwe globbentrotter! Heerlijk! Haha maar ook ik kreeg het bij de smalste doorgang wel erg benauwd, bikkels eef en maart gingen door en wij hebben de ‘loser’ weg terug genomen! Afgang, haha, kidding!

Cape Town (6 nights)
En dan begint onze reis naar DE eindbestemming! Kaapstad here we come! Finally! Arriveren veel eerder dan gepland, met supersnelle Baz-bus chauffeur Sammi! Wat hielden we van die man! Om 8 uur waren we er al ipv 22:00/22:30! Kijk dan praten we ergens over! ‘Once in cape Town’ is het hostel waar wij ons een weekje gaan vermaken! Men wat een geweldige plek!!!! Heerlijke bedden, lekkereste pizza die we ooit gegeten hebben, gekste mensen die we ooit hebben leren kennen, gekke ‘Nick’ met z’n electrische skateboard, wat een figuur! Haha memorabel! Pracjtige bar/cafe beneden, waar je ’s ochtends heerlijk rustig in de zon kon ontbijten, cappuccino erbij en de meisjes waren weer helemaal blij! Zo gaaf dat we hier nu gewoon met z’n viertjes zijn!!!! Onwerkelijk, zo leuk!!! Genieten!! Eerste dag gaan we Cape Town, te voet ontdekken, op naar Waterfront, wat toch iets verder is dan gedacht! Zonnebrillen voor eef en irmpie scoren, fashionable as always! Wauw men wat is het moeilijk om alles wat we hebben gedaan op te schrijven! Ik zal het even bij de hoogtepunten houden! Robben Island!! En ja we hebben de Tafelberg BEKLOMMEN!! Men wat waren we trots! Eef en ik lopend en Irm en Maart met de gondel! Ja wij waren zo eigenwijs en wisten gewoon dat we de zonsondergang nog zouden halen, en raad eens WE DID! Wijntje op de top en echt niet gelogen een fenomemaal mooi uitzicht!! En trots dat we waren!!! Irm en Maart gemeet at the top!!! Groep foto en hup met de laatste gondel om 18:30 weer naar benee! Ja en voor Eef haar birthday op naar Stardust op de 19de, een beetje vervroegd want ja Eefje wentelteefje is op tweede paasdag jarig en ja dan is alles gesloten haha! Wauw wat hebben we daar genoten, de waiters zijn daar niet alleen waiters maar ook zangers en zangeressen!! Soort dinner show! Te gek!! Heerlijk diner en wijntjes! Dansen op de stoelen, tafels en het podium! Niks was te gek!! Eef op the stage! hahaha heerlijk dansen, de jarige!! haha echt haar avond!! Ze vond het geweldig, jaja daar ging het om , dat was de bedoeling, an evening om niet snel te vergeten! Ja en dan het meest spannende wat wij ooit hebben gedaan en waarschijnlijk ooit zullen doen SKYDIVEN!!!!!! Men wat waren we bang, nouja eigenlijk alleen eef en ik, haha irm en maart waren bikkels!!! haha dus die hebben we eerst laten gaan!!! Bibberend en ietwat bleek zaten we in het vliegtuig, de twee bangerikken bij elkaar! BUT WE DID IT!!! Men wat een adrenaline!!!!!!!! Wat een eravring, o mijn god zeg!!!! Het is dat het kostbaar is anders was ik nog een keer gegaan! Loved it! Die spanning joh, haha niet te beschijven!!!! Stelletje BIKKELS we did it all! Elke avond was het feest, lekker borrelen beneden! Altijd druk, altijd mensen, gezelligheid! Op eef haar 'echte' birthday!! De tour die iedereen gedaan moet hebben naar 'Cape Point' en natuurlijk Kaap de Goede Hoop! Langs de pinquins, die ze hier Pakke Wijn noemen, en wij maar denken dat hij het de hele tijd over wijn had! Neenee pinquin time! Leukste chauffeurs die we ooit gehad hebben in de baz bus! Freddie en Mark wat een figuren! Ze hadden als klap op de vuurpijl zelfs een cadeautje en een taart voor eef! Dat noem ik nog eens top-klass guides!!! Een dikke pluim voor hem! They made our day!!! 's Avonds heerlijk gegeten bij 'Mama Africa', crocodile, kudu, ostrich en springbok gegeten!!! Oehh exciting! Een lekkere borrel na, en morgen vroeg zit het er dan echt op! Maart en ik gaan verder naar Hermanus en lieve vriendinnetjes Eef en Irm gaan helaas weer terug naar het vertrouwde en koude Holland! Wil niet dat ze weggaan!!

Hermanus, (2 nights)
Irm en Eef uitgezwaaid, aaah raar gevoel hoor! Zo leuk dat ze er waren! Voelde me geliefd!!!!!! Dankje schatjes!!!!!!! Ga ik nooit vergeten ouwe rakkers! Maar na een enerverende en zeker een memorabele week in Cape Town hadden de 2 reizigers echt even behoefte aan SLAAAAAP! Haha breekt je toch wel een beetje op! Zoveel gedaan, maar zo genoten, was het driedubbeldik waard! Hup de Baz-bus weer in, op naar de volgende bestemming --> Hermanus, bekend door de walvissen, helaas is het walvissen seizoen nog niet van start gegaan, dus ja een goed excuus om lekker lui te zijn! Haha en daar kwamen we dan aan hoor, in een busje dat nog net niet aangeduwd hoefde te worden, al hobbelend hebben we de bestemming dan toch wel bereikt, we logeren 2 nachtjes in Zoete Inval, hysterisch ietwat ouderwets hostel, wat zeg ik, intens oudbollig eigenlijk!!! De motten vliegen er nog net niet rond haha, net wat we nodig hebben! Hier hebben we heerlijk uitgerust, lekker gewandeld langs de kust, souveniertjes gescoord en ongegeneerd films gekeken! Geen mens te bekennen, we hebben de woonkamer inclusief TV omgetoverd tot ons territorium! Helemaal bijgetankt gaan de backpackers door naar Mossel Bay! Surfers opgelet we komen jullie vergezellen!

Mossel Bay (2 nights)
Mossel Bay backpackers here we are! 2 nachtjes, 1 nachtje langer dan gepland want we hebben Cape Agulhas overgeslagen! Werd een beethe te druk met vervoer haha! Ja dat is het enige nadeel als je met de Baz Bus reist, je hebt niet echt vrijheid om veel dingen daarnaast te ondernemen! 2 dagen surfers bekijken, men wat zijn die kids ook goed, klein beetje jaloers was ik wel!! Wat een skills! Wauw! Boekje lezen, en ’s avonds de kroegen onveilig gemaakt met jongens van Stenden die we ’s ochtends tegen waren gekomen, country leren dansen, gepooled, goed vermaakt dus! Lekker gezwommen in ons zwembadje, lekker rustig aan gedaan! Lekker kaarten bij het haardvuur, tafelvoetballen, borrelen, je kent het wel! Daar kan iedereen wel aan wennen! ’S Middags weer op weg met de Baz-bus maar maar een klein stukje! Op naar Knysna!

Knysna (2 nights)
En daar zijn we dan weer in Island Vibe maar dit keer in Knysna! Heerlijk regenachtig weer! Don’t like that! Maar Island Vibe voelt als thuis komen! Heldhaftig als we zijn, poncho’s aan (thanks irmpie en eef), en hup naar the waterfront van Knysna! Haha ligt er een beetje troosteloos bij! Morgen weer een kans om de zonnige kant te zien! Goed excuus om lekker uitgebreid te gaan dineren, we zitten aan het water dus VIS restaurant, mmmmmm smullen! Voorgerechtje  pittige tomato soup, lekkah lekkah, en thaise shrimp curry, ahhhh dejavu van Thailand!!! GENIETEN! Lang tafelen, want buiten regent het pijpestelen! AFRIKA ZON HALLO?? Ga schijnen!! En last but not least drinken we een welverdiend BIERTJE op onze Willem!!!! KONINGSDAG hole hole!! Next day op naar de Knysna Heads, de Townships and the Rasta village! Het echte Afrika meemaken! Onze tour guide praat alsof hij een griezel verhaal aan het voordragen is, haha dus we zijn de hele tour geboeid! Spannend! Township ziet er veel verzorgder uit dan in Port Alfred! Alles wordt gefinancierd door de goverment, stuk beter geregeld! En dan is het tijd voor de Rasta Village! Indrukwekkend, heel anders dan het beeld dat ik van Ratsa’s had, jaaaa natuurlijk de dreadlocks en de weeeeeeeeeeed verslavingen haha die pastte in het plaatje! Maar ze drinken geen alcohol en zijn vegetarisch, wauw dat had ik niet verwacht! En men jong dat ze eruit zien, geen rimpeltje aan de lucht! Kunnen wij als toeristjes nog wat van opsteken haha! Intersessant en leuk om gezien te hebben!!

Plettenberg Bay (1 night)
One night in het Albergo hostel!! Superleuk hostel gerund door 1 Nederlanders Hole Hole! Hangmatjes en hangstoeltjes in de bomen, kinderlijk als we zijn moeten we daar natuurlijk even in gaan ravotten! Komen laat aan! Dus tijd om een eettentje te zoeken! En ja wij zijn de gekken die niet gewoon in het dichtbijzijnde hoofdweggetje een hapje gaan eten, NEE wij gaan een flink stuk naar beneden lopen en aan het strand een vers visje eten! Uitzicht was het meer dan waard! Glaasje wijn erbij! Echte vakantiegangers! Wat houd ik toch van de kust! En wat zie ik daar recht tegenover me?? Ja Opa echt het Beacon Island Hotel waar u het over had! Superdeluxe en 1 van de eerste hotels aan het strand toen u en oma er waren!!! Het staat er nog steeds! Herkende het meteen! Leuk hoor!! Heb er een foto van gemaakt! Helaas geen tijd om er iets te gaan drinken! Next morning tijd voor een ontbijtje bij een Frans bakkertje om de hoek, in een schattig binnenplaatsje! En ja de zon schijnt!!!! Van het moment genieten! Voor we het weten komen de monster wolkjes weer voorbij die ons trakteren op schaduw en zelfs wat regenspotjes, maar vergeet niet na regen komt zonneschijn, haha positive thinking! Vanavond op naar the Crags, exciting, heel benieuwd naar ons verblijfplaatsje!

The Crags (2 nights)
Woehoe het is zover!! 2 nachtjes slapen in een Safari tentbij Rocky Road Backpackers! Jaja de meiden moeten wel gekampeerd hebben in South-Africa!! Eigenlijk is het glamping, oftewel ‘Glamourous Camping’ haha we hebben een electrisch dekentje en een gewoon bed haha jaja we weten wel hoe wij kamperen leuk vinden!! Kunnen meteen mee eten met iedereen ’s avonds, wordt goed voor ons gezorgd, haha zo hoort het! Men wat heerlijk kamperen dat heb ik wel gemist, geur van een tent, het gras, de buitenlucht! Yes! Ontbijten met een adembenemend uitzicht, de bergen met de opkomende zon! Wat wil een mens nog meer! Happy! Vandaag staan ‘Monkey Land’ en ‘Birds of Eden’ op het programma! Oftewel aapjes kijken en vogeltjes spotten! Monkey land was een beetje ene vergissing, slechte versie van de apenheul met kindertjes in kinderwagens, MAMA HAAL ME HIER WEG, ik voel me een toerist, bah! Hahaha dus daar waren we snel uitgekeken! Op naar de birds! Ik ga m’n tante en oom trots maken!! (steve en ditta), en joh wat hebben wij lopen spotten haha! Heb wat mooie kiekjes, bukkend zonder te ritselen gingen we ze achterna haha je had ons moeten zien! Hilarisch! You will be proud ik ga er een paar laten ontwikkelen en laten inlijsten voor jullie, wacht maar af! ’s Middags ons goed vermaakt, lekker jeux de boulen, darten en midget golf spelen bij de tent haha heerlijk! Morgen tijd voor een luxe lunch in de wijngaar van bij ‘Bramon’. Men wat was het daar mooi, echt een een sprookje, eerst een zeer korte proevrij ik denk welgeteld 10 min haha, met een gekke zuid afrikaan die intense fan was van marco borsato haha! Maar toen kwamen we bij het restaurant! De zon scheen, een tafeltje buiten midden tussen de wijnrenken wauw! We voelden ons even 2 prinsesjes! Heerlijke wijn, salade met peer en blauwe kaas! Broodje met roosmarijn en tapenade, en geroosterede groentes! Daar maak je ons wel gelukkig mee! Deze middag kan niet meer stuk!

Jeffrey’s Bay (1 night)
Paradise here we are again! Ja van Island Vibe in Jeffrey’s Bay kunnen we echt geen genoeg krijgen, heerlijk aan het strand! Arriveren ’s avonds, morgen weer heerlijk vooruitzicht, hele dag volle zon! Zo leuk iedereen herkent ons van de vorige 2 keren dat we er waren, dikke knuffels krijgen we haha we worden loyal guests oe la la! Important people haha! Lekker rond 10 uur in ons bedje, klaar voor een nieuwe dag! Next day dikke truien scoren voor de ‘koude’ wintermaanden die gaan komen haha, afrikaanse winter kom maar op we kunnen je aan! Ik kan het natuurlijk niet weerstaan om nog 2 petjes te scoren! Be prepared ik ben een Sjonnie aan het worden! Heerlijk ontbijten bij onze favoriete ‘Love food Cafe’, wat kaartjes scoren en lekker bakken at tha beach!! Beetje zwemmen! Douchen en op naar Nina’s, tweede facoriete place to have dinner! Lekker stuk lopen haha leek veel korter met the car!!! Maar we arriveren right on time! Mmmm smullen, met een vol buikje de Baz-bus weer in, gezellig met ons gezellig maar erg ‘uit-zijn mond stinkende’ chauffeur voorin, en op naar onze laatste bestemming, oftwel Port Elizabeth! Dan toch weer naar het oud-vertrouwde Port Alfred!

Port Elizabeth (1 night)
Jaaaaaa laaatste nachtje in Island Vibe! Vaste slaapplaats! Morgen alweer de taxi om 08:15 naar the Green Acres Mall waar we Manon en Simone zullen meeten! Met z’n viertjes met de taxi op naar Port Alfred, want de Baz-bus rijdt helaas niet op zaterdag, haha goede planning lalala! Heerlijk geslapen! Liggen geheel op schema maar dan helaas komt de taxi bijna een half uur te laat haha, echt iets voor ons, is er net als wij moeten vertrekken een ‘run’ in PE, heel veel wegen afgesloten! Maar we arriveren nog op tijd samen met de meiden een snel ontbijtje! EN GAAAAAAAAN, op weg naar ‘huis’! Waar we nog 1 nachtje slapen en dan gaat het Wildlife avontuur begonnen! Laat maar komen ik ben er klaar voor! Lekker verwilderen! Woehoe!

Lieve vriendjes en vriendinnetjes! In de Madolo’s waar ik de komende 9 weken zal verblijven heb ik helaas slecht tot geen bereik en sowieso geen internet (wifi). Dus voel je niet genegeerd! De reactie zal komen, alleen misschien ietwat laat! ;) Hele dikke kus voor jullie allemaal! Ik zal jullie wat zonnestraaltjes toe sturen, no problem! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Dikke knuffel voor jullie aapies!

• 10 Mei 2014 - 16:07

Eveline:

Wat een fantastisch verhaal wederom! Wat hebben we genoten en wat gaan jullie nog genieten!! Heeeeeeeele dikke kus en ik mis je wel hoor! En ook die heerlijke black label! Neem er wel een paar voor me mee! Xxxx

• 10 Mei 2014 - 16:10

Suus:

Super verhaal Sannie!!!! Wat maak je daar toch veel leuke dingen mee!!!! Heeeel veel plezier de aankomende 9 weken! K ben benieuwdddd!! Kusss

• 11 Mei 2014 - 10:36

Patricia:

Wow Sanne, wat een reisverhalen. Geweldig hoe je het opschrijft; ik hoor je gewoon praten!! Genieten