Tsitsikamma adventure met het stel avonturiers! - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van Sanne Malou Lange - WaarBenJij.nu Tsitsikamma adventure met het stel avonturiers! - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van Sanne Malou Lange - WaarBenJij.nu

Tsitsikamma adventure met het stel avonturiers!

Door: Sanne Malou de Lange

Blijf op de hoogte en volg Sanne Malou

24 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Tsitsikamma

Ja deze vrijdag was het zover! Klaar voor ons eerste weekendje weg in het mooie Zuid -Afrika! Huurautootje ophalen bij AVIS, nadat maart en ik ons hadden opgegeven voor voluntary work in de townships! 7 weken helpen in de crèche! Zo benieuwd, spannend hoor! Echt een ervaring om nooit meer te vergeten, dat weet ik nu al!

Hup de auto in! iPod ingeplugd! En racen maar, ik zorg wel voor het live entertainment en een gezellig deuntje en laat de rij-kunsten over aan de anderen, you know me;)! Heel verstanding haha! Wat een natuur, zebra's, ooievaars, struisvogels, zee, strand, windmolens, koeien, alles kom je tegen, wat een prachtige kust lijn ammehoela! Ik kijk m'n ogen uit!
En ja dan met een kleine omweg dwars door de township van Tsitsikamma haha kinderen vlogen alweer achter de autootjes aan, wat een poppetjes! Snel achter twee backpackende toeristen op de fiets aan en dan arriveren we bij 'Dijembe Backpackers'! Echt een klein paradijsje, een soort Villa Kakelbont! Pipi has arrived! Haha! ;) Paaardjes in de tuin, grote 'braai' plek, in de dorm staan stapelbedjes van boomstammen, jacuzzi op het dak, wauw!! Haha echt te gek! En dan om natuurlijk niet te vergeten, de drie doggies, de huiskat en BAZZ (naam is afgeleidt van de bazz-bus) het meest te gekke AFRO geitje dat ik ooit gezien heb! Ja ik heb m'n buddy gevonden!

Spullen dumpen en op naar the biggest tree in Tsitsikamma!! Wat een hoogte! Immens! Tijd voor een groepsplaatje en dan op zoek naar een gezellig eet tentje voor vanavond! The 'Marilyn Inn'! Heerlijk jaren 60 style! Overal Marilyn Monroe en Elvis Presley! Lekker fout Amerikaans, ik mis alleen de serveersters op rolschaatsen! Wat heerlijk! Tijd voor een ordinaire burger met aardappel wedges kom maar op! Lekker joh! En dan een klein verkleed feestje! Overal pruiken en een witte Marilyn jurk, ja die moet natuurlijk aan! Wat zien we eruit hahaha! Picture time, ja plaatjes voor in de boeken, lachen gieren brullen!

Eenmaal 'thuis', jacuzzi time! Maart en ik vliegen er meteen in! Wat een schuim, finale overstroming! Te gek! Iedereen zit in de relax modus bij het kampvuur, wij spartelen en dartelen vrolijk rond, worden zelfs kaarsjes aangestoken, prachtige sterrenhemel CHECK, wauw! Haha en dan moeten we natuurlijk proberen er met z'n achten in te gaan! Haha HET LUKT! Halve jacuzzi overstroomd en leeggelopen maar dat mag de pret niet drukken! Gegierd! Met een lekkere borrel erbij! Wat een leven! Nog even chillen met BAZZ het ubercoole geitje, een mini-dutje in de hangmat en dan zijn we klaar voor ons bedje! Morgen vroeg weer op om te tuben! Exciting! Ontbijt met pannenkoeken can't wait!

Na een heerlijk ontbijt met Home made pancakes made by M. Veenstra hetself zijn we klaar om te gaan tuben haha wat al 3 maanden niet meer schijnt te kunnen, dus change of plans en snel naar Tsitsikamma natuurpark om te gaan kayakken! Wauw wat een uitzicht wat een natuur! Overal rockrabbits, 'uit de kluiten gewassen' cavia's haha noemen wij ze! Rotsen met hoog opslaande golven, echt een plaatje! Dan begint de adventure tocht naar de bootjes! Na een wannabe jungle tour met de peddel in de hand, over de rotsen, en hup de rivier in! Eerst even de waterratjes uithangen of course heerlijk een frisse duik! Dan professioneel de kano's in en peddelen maar! Prachtig tussen de bergen door! Men wat is het hier mooi! De kano's uit en huppakee de lilo's op! Soort van sterke luchtbedjes! Haha hilarisch! Een echt adventure weekendvan top tot teen!

Dan moeten we alweer haasten want Simoon, Manon, Maart en ik hebben ook nog de Canopy Tour op de planning staan! De auto in en gassen maar! Strakke planning! Geen minuut te laat en geen minuut te vroeg arriveren we! Na een korte uitleg en het tekenen van allerlei contracten voor de veiligheid, zijn we er klaar voor! Extreem charmante pakkie aan en helmpje op! Openlucht busje in en op naar de boomtoppen! Eerst wel even spannend maar daar gaan we hoor, als aapjes! Zip linend tussen de big trees door! Wat een ervaring! Zo leuk! Om de wereld vanaf de boomtoppen te zien! Maart ging nog even totaal in gênant onderuit op de flying dutch men bridge hahaha weer een heldhaftige snee op haar been rijker! Bikkeltje! Wauw eigenlijk is het alweer voorbij voordat we er erg in hebben! Te gek! Certificaat als professioneel aapje in the pocket!
Lekker back to Dijembe Backpackers, time to relax and pizza bij het kampvuur! Iedereen is gebroken van de energieke dag! Morgen lekker naar the beach in national park! Tanning! WATCH out Brown ginger op komst!

Paula en Simoon gaan bungeejumpen today (sunday)! Wauw wat stoer, dat niveau van lef hebben moet ik nog even bij elkaar zoeken haha! Om 10 uur checken we uit bij toch wel 1 van de leukste hostels waar ik ooit geweest ben! Tot ziens dan maar! Janna, Maart en ik gaan lekker vroeg op weg het adembenemende strand, time to get 'zen' van het sprookjesachtige uitzicht, to swim, heerlijk dat zand tussen de tenen!
Na een foto-shoot met de rockrabbits, een plundering van de souvenirs shop haha en een ijsje later gaan we op weg om de anderen te meeten! Wat een verhalen en ja ze zijn echt gesprongen, wat een lefgozers! Ja dan begint toch echt de reis terug naar Port Alfred! Weekend is voorbij gevlogen, ja het is helaas waar 'Time flies when you're having fun'!
iPod aangesloten, muziek hard aan en laat die roadtrip Home maar beginnen! Tsitsikamma je was geweldig! Ik heb genoten! Op naar de volgende keer! Jaja morgen weer naar school, o wat hebben we het zwaar! Haha LOVING life!

Toedeloe luitjes! Dikke knuffel! XXX

• 24 Februari 2014 - 11:25

Lot:

Sanne,wat heb jij een onwijs goeie studie uitgekozen! Wat een ervaring dat je dit allemaal onder de noemer "school" mag meemaken.. Heerlijk.
    Ik geloof dat ik het niet verder geschopt heb dan het openlucht museum in Arnhem haha.

Doe jij toch ff beter!

Liefs,Lot

• 24 Februari 2014 - 13:06

Steve En Ditta:

Hé BAZZlover,

Wat lees ik nu weer allemaal: Rockrabits en "in love with an Afro goat"???

Over een paar maanden op de volkstuin ook alvast maar een stukje gras vrijhouden voor bunnies en geitjes???? Steve timmert wel een nachthokje.
    Hoe het met die jacuzzi, het tuben in de rivier en het tokkelen door boomtoppen moet, weet ik niet zo één twee drie, maar we krijgen er vast een kluif aan om je hier in Nederland weer een beetje te laten wennen, zonder al die spannende avonturen.
    Fijn te lezen dat jullie zo genieten en dat het eerste mooie cijfer voor de studie binnen is!

Goede schoolweek enne...... we kijken al weer uit naar het volgende verslag.

Groetjes, Steve en Ditta

• 24 Februari 2014 - 21:10

Nanne En Nell:

Jeetje Sanne, het lijkt wel of jullie een week vrij hadden ipv een weekend! Wat een gave dingen hebben jullie alweer beleefd en wat is het weer een topverhaal. Of we zo meekijken van een afstandje. Je mams belde ook al, dat ze zo zit te genieten van je belevenissen en TROTS is ze op je hoor, reken maar van yes.
    Oh dat sfeertje.........kampvuurtje, jacuzzi, troetelgeitje haha, om jaloers op te worden.
    Maar ook top dat jullie vrijwilligerswerk gaan doen bij die kleine moppies.
    Afijn, lekker doorgaan met alles waar je van geniet en oh ja..............ook nog naar school natuuuurlijk!
    Liefs en tot het volgende verslag. Knuffie van N en N

• 05 Maart 2014 - 21:49

Patricia:

Hoi globetrotters!!!
    Vandaag eindelijk er even voor gaan zitten om je reisverslagen te lezen. Wat een verhalen, avonturen, belevenissen zeg!! Snuif maar lekker op die avonturen. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Deze week is het hier in Nederland zacht en mooi weer. Een warm einde van een zachte winter. Veel succes met de studieopdrachten. Ik kijk af en toe even op je waarbenjenu om even mee te genieten met jullie avonturen. Denk aan je!!!
    Liefs vanuit de Joke Smitstraat