Port Alfred, yes it already feels like home! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Sanne Malou Lange - WaarBenJij.nu Port Alfred, yes it already feels like home! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Sanne Malou Lange - WaarBenJij.nu

Port Alfred, yes it already feels like home!

Door: Sanne Malou de Lange

Blijf op de hoogte en volg Sanne Malou

20 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Een hele goede morgen Dutchies, want ja zo noemt iedereen ons hier! Die rare blanke, verbrande Nederlanders! ;)

Zo is opeens week 2 op de campus al aangebroken en ja raar maar waar, begint alles nu al vertrouwd aan te voelen! Sinds vrijdag zitten we in ons offiele accomodatie, wauw we hebben de leukste kamer ingepikt! Een geweldig rond hutje, wauw nu voel ik me echt Afrikaans, geheel ingeburgerd! Lekker grote kledingkast, hoppa daar houden we wel van! Fan aan, en de huiselijke sfeer is meteen aanwezig! Lekker hoor die koffer eindelijk uitpakken na een weekje! WE ZIJN THUIS! Hier kan ik wel 10 weekjes vertoeven! Zonder moeite! Een nieuwe accomodatie die Stenden huurt, dus alles spik en span, je moet er even op wachten maar dan heb je ook wat, dat geldt eigenlijk voor alles in Zuid Afrika, haha! geduld is een schone zaak, krijgt hier een geheel andere betekenis! Kan me er wel in vinden, haha dus bereid jullie maar voor op een geheel relaxte 'Bob Marley' attitude als ik in hartje Nederland arriveer! DUURT NOG EVEN, GELUKKIG! Lekker grote regendouche, een grote binnenplaats waar we 's avonds lekker met z'n allen kunnen borrelen, lezen, braaien, kaarten, relaxen noem maar op! Tegenover ons zitten alweer de restaurantjes 'Decadent' en 'C'est la Vie', geweldige mensen die daar werken, praten Zuid Afrikaans, echt om te gieren, en ja de eigenaresse heeft rood 'geverfd' haar en heet ginger! Dat kan je dag toch niet meer stuk! Heerlijk!

Vorige week de zee zien oplichten door de algen, heel bijzonder, anders dan in Nederland echt fel blauw licht bij elke golf en dat in het donker met hele groepen mensen op het strand, echt magisch, WAUW! Ook de township tour, was echt indrukwekkend, hebben nu alleen nog maar het 'betere' deel gezien, maar god wat zijn die 'huisjes' klein, onvoorstelbaar, en wat voel je je een ramptoerist als je daar rond rijdt met z'n allen in je busje, wordt voor ons gezongen door kinderen van alle leeftijden in een schooltje, men daar word je toch echt wel even sentimenteel van! Wat een schatjes allemaal, dansen lachen wat een mensen vol levenskracht! Kunnen we met z'n allen nog wat van leren! Lachen is gezond! Waardeer wat je wel hebt en niet wat je niet hebt! Mooie ervaring! Heerlijk hoe ze ons veel te witte benen bekijken en uitlachen! Witte melkflessen hole hole!

Vandaag eerste presentatie gehad! Te gekke Powerpoint in elkaar geflanst, crea bea je kent het wel, lekker veel plaatjes, en ja hoor we hebben ermee gescoord, 8 van de 10 punten! Watch out we're coming! Haha Zometeen even langs de dokter, onstoken oog, en ja al dat zonlicht kan sannie nu niet zo goed aan, zelfs binnen een zonnebrilletje op! Diva gedrag, haha NOT! Houd jullie op de hoogte of ik een piratenlapje moet gaan dragen! CAPTAIN MORGAIN ook in Afrika Eef! ;)

Kijk ontzettend uit naar het weekend! Gaan met 8 meiden, 2 auto's op naar Tsitsikamma! Lekker tuben, oftelwel losgaan in een rubber band, helmpje op en gaan, hup die wilde rivier af! Paula is zo stoer om te gaan bunjeejumpen, haha ik kijk wel toe! En ja last but not least the canopy tour, een wandeling door de boomtoppen! Ben zo benieuwd! Zondag lekker snorkelen, en genieten van het goede leven! Pfoe pfoe wat een inspanning! haha al een geweldig hosteltje geboekt, dorm room bij Dijembe Backpackers, jacuzzi at the roof! CHECK! Echte studenten of wat ;)!

En ja volgende week komen dan toch ook echt de eerste twee Lodge visits voorbij, van die paleisjes waar je voor 1 nacht ongeveer je gehele stufi en ov vergoeding zou moeten neerleggen! Haha ongelofelijk! Ik maak foto's beloofd, want dan zal waarschijnlijk de eerste en laatste keer zijn dat ik deze pareltjes bezoek, of de postcodeloterij moet onvoorwachts uit de hoek komen deze maand ;)! Keep on dreaming!

See you later!! Veel liefs van jullie ginger die nu al rondloopt met een koppie vol sproetjes! XXX Adios, tot de volgende villa!

• 20 Februari 2014 - 10:48

Chantal:

CHICK! Dit klinkt echt zo geweldig, moet wel zeggen enige lichte jaloezie hier in het kikkerlandje, but hey, je hebt het verdiend! Awesome, enjoy, keep the stories coming, liefs xx

• 20 Februari 2014 - 10:50

Mamsie:

Hi Sanne,

Het is weer een feestje om je verslag te lezen wat ben je toch een lekker mal kind.

Heel veel plezier het weekend in de bomen-band op de Stormrivier en jacuzzi.

Liefs dikke kus mamsie

• 20 Februari 2014 - 11:06

Nanne En Nell:

Hey Sanne,
    Je moet echt een column beginnen, lekker hilarisch die verhalen van je. Jeetje, of jullie er al weken zitten joh! Top hoor. Beterschap met je oog hè. En gelijk al een goede presentatie, nou dan kan je tussendoor inderdaad lekker genieten! Weet je al hoe je op deze site foto's moet toevoegen als bewijsstukken dat het echt zo mooi is.......................? We zien uit naar je volgende verhaal. Dikke knufs van ons xx N en N

• 20 Februari 2014 - 11:12

Roosje:

He lieve Sanne en ook Maartje natuurlijk! Doe jullie gewoon even in 1!

Nog gefeliciteerd met jullie mooie HRP cijfer! Leuk om jullie verhalen te lezen! Heel veel plezier in Stormriver! Vergeet geen stevige schoenen mee te nemen voor het tuben! En schoenen die nat Mogen worden en vergeet niet een extra paar DROGE schoenen ;).

En meiden jullie moeten ECHT gana Bungeejumpen! Believe me! Once in a life time!! Daar gaan jullie spijt van krijgen! Anders hebben jullie nog een aantal weken om jullie te bedenken ;)

Succes op school en groetjes aan Ginger!

Dikke knuffel voor jullie! xxxx Rosanne

• 20 Februari 2014 - 13:31

Sissy:

Hello zuster met haar ontstoken pus oog hihi!

Jahoor nog geen 2 weken weg en je hebt het alweer voor mekaar om een ontstoken oog te hebben, good job! Jeetje wat bezorgd jij me een gevoel van heimwee naar reizen. Zo wat een heerlijke verhalen, jacuzzi op het dak zozo toe maar! Ik ga binnenkort weer even met je skypen zonder al die stomme internetverbinding uitvaldingen!

Dikke kus van je zusje

• 20 Februari 2014 - 17:21

Gerard:

hoi Sanne , heel fijn je enthousiaste verhaal, verhalen te lezen, geniet ervan en doe wat je voor jezelf verantwoordelijk vindt, bungeejumpen ?

liefs Pap

• 22 Februari 2014 - 21:41

Lot:

Hey Sanne, wat een verhalen en wat een foto's,heerlijk! Hoop dat je oog al beter gaat en dat je zonnebril een goede bescherming geeft!! Je huisje ziet er super top uit,wij komen ook!!
    Zo'n avontuurlijk weekend heb ik nog nooit gehad,wat zwemt er allemaal in die rivier...??? Niet plassen in het water ivm die rare visjes die je plasbuis inzwemmen.. Raar verhaal geen idee of die bij jou ook zitten maar ik nam het zekere voor het onzekere haha..

Geniet lekker ,meiske , we kijken uit naar je volgende verhaal.

Heel veel groeten vanuit een Bergen waar het niet op kan tegen Zuid-Afrika maar waar het wel lente lijkt te zijn,dag!!

XxLot

• 23 Februari 2014 - 14:42

Oma En Opa Geel:

Lieve Sanne en Maartje
    Oma en Opa hebben verschrikkelijk genoten van je gezellige "brief" mail en we begrijpen hieruit dat jullie het heerlijk naar jullie zin hebben. Het eerste wat Opa erg doet opvallen is dat jij je mail heb "geschreven" getypt op 20 febr en dat de eerste reacties daarop op de zelfde datum alweer bij jou binnen zijn gekomen. Dit doet Opa denken aan de tijd van 1946 tot 1950 dat ik in Indië zat en dat een brief dan vaak 2 á 3 weken er over deed dat eer we die ontvingen en dan het antwoord ook weer 3 weken onderweg was. We weten dat dit nu allemaal mogelijk is maar het is voor ons heel moeilijk om soms te begrijpen. Maar voor jullie is dit alweer heel gewoon en laten we er zo aan denken dat dit tegenwoordig als gewoon gezien moet worden. Het is erg leuk om te lezen dat het daar bij jullie allemaal zo goed gaat ondanks je ontstoken oog en misschien wat zonnebrand verschijnselen. We hopen dat dat snel weer wat beter zal gaan. ha,ha,ha. Je schreef ook dat jullie een gezellig rond kamertje hadden uitgekozen. Het zal wel een kamertje zijn dat in een groter gebouw is gelegen maar het zou ook apart gelegen kunnen zijn en dan noemen ze dat daar meestal een rondavel. En dat doet dan oma en opa denken aan onze overnachtingen in de Kruger Wildtuin samen met Rein. Dit soort ronde huisjes zie je ook vaak in de binnenlanden van Afrika. We vonden het ook zo mooi dat je schreef over het tempo van de mensen daar. Je moet maar zo denken "morgen schijnt toch weer de zon" en ze hebben misschien ook wel gelijk want bij ons moet alles vaak wel eens te snel. ha,ha,ha. Zoals je alles nu mee maakt en beschrijf zitten we echt mee te genieten want het is er inderdaad soms erg primitief maar ook gezellig en gemoedelijk met al die kleine kindertjes met die krullebolletjes. Dat de zee zo mooi licht gaf heeft opa ook in Indië meegemaakt en is inderdaad heel bijzonder en komt dan ook niet zo vaak voor. Het is leuk om te lezen dat jullie ook met elkaar dit weekend het een en ander gaan ondernemen. Neem maar genoeg en leuke foto's want later zal je ze gerust nog graag eens terug willen zien. Je zal de mogelijkheden van je nieuwe toestel wel steeds beter onder de knie krijgen verwachten we. Als we zo zitten te schrijven dan komen er nog genoeg vragen naar boven borrelen maar dat komt de volgende keer wel weer . We wensen jullie samen een gezellig weekend en doe ook jullie best om het echte schoolwerk niet te vergeten want daar gaat het tenslotte allemaal om. Hierbij voor jullie beiden een paar hele dikke zoenen van Oma en Opa Geel. Ha - ha - ha - ha. eentje extra

• 24 Februari 2014 - 12:46

Steve En Ditta:

Hey Ginger!

Je bewaart die spetterende foto's zeker voor later om ons niet al te jaloers te maken......????
    Gezellig om weer van je avonturen te lezen.
    Toch eens nakijken of ze in dat Zuid-Afrika nog leuke nascholingen hebben voor gepensioneerden.......haha

Geniet lekker (en dat doen jullie zo te lezen)

Liefs,
    Steve en Ditta