Finally Africa jullie zijn een ginger rijker! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Sanne Malou Lange - WaarBenJij.nu Finally Africa jullie zijn een ginger rijker! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Sanne Malou Lange - WaarBenJij.nu

Finally Africa jullie zijn een ginger rijker!

Door: Sanne Malou de Lange

Blijf op de hoogte en volg Sanne Malou

10 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Malwenie! Kunjani??

Oftewel Hallo allemaal! How are you??

JAAAAAAAAAAAAAAA back to nusiness, we zijn er! Port Alfred het stadje waar wij ons 10 weken optimaal gaan vermaken, ervaringen gaan meemaken waar we het nog jaren over zullen hebben, versteld zullen staan, maar bovenal vooral zullen genieten van al het moois om ons heen! De mensen, de natuur, de blijheid, ik ben nu al overrompeld, door alle glimlachen die je tegenkomt elke minuut van de dag! WAUW!

Ja vrijdag avond was het zover, met een heel legioen van lieve vriendinnen en m'n gekke familie naar Schiphol, netjes 3 uur van tevoren, heerlijk die Nederlandse gekte van stipt op tijd zijn! Allemaal lieve kaartjes en cadeautjes, wauw ze gaan me toch echt wel missen denk ik haha! ;) Nog een snel kopje koffie om de tijd te doden en dan komt het afscheid toch echt eng dichtbij! WE GAAN DOOR DE DOUANE! jaja even lekker huilen, gieren, brullen met m'n sis, (ouwe huilebalk van me)! Als gothic door de douane en dan begint het!!!!

Met kriebels in de maag het vliegtuig in naar Abu Dhabi! Laat maar komen die sjeiks haha! Vliegtuig eten wordt echt onderschat, we hebben genoten hahaha van de lekkere desserts en muffins! Paar uurtjes op Abu Dhabo onze ogen uitkijken en dan op naar Johannesburg! Wauw zijn toch wel blij als we daar aankomen!! Op naar onze overnachting in The African Corporate House, nog even lekker genieten van de luxe! Mag wel toch? Haha! Wauw een bad, een super regendouche en een zwembad! Om het kingsize bed maar niet te vergeten! SLAPEN dat willen we! Wat een warmte wat heerlijk, natuurlijk willen de waterratjes eerst het zwembad in! Wat zijn we toch lekker volwassen! Spetterend en spartelend!

Heerlijk geslapen, snel even een ontbijtje, eitje, jusd'orange alles! En dan lekker op afrikaanse tijd (30 min later dan gepland STRESS STRESS STRESS) op naar the airport voor het allerlaatte stukje, naar port elizabeth! haha na enig moeilijk gedoe over ons natuurlijk VEEL te zware koffers vertrekken we dan toch echt, zwetende bilnaad haha maar we boarden op tijd! WAUW! Wat een regelneven zijn wij!

En ja dan stap je uit, ligt je koffer al bijna gelijk op de band en staat stenden je op te wachten!!! AAAAAH wat een zon! WE ZIJN ER! Nog even 2 uur wachten op de mensen die hun vlucht wel gemist hebben hahahaaha, maar niks kan ons humeur verpesten!! WE ZIJN ER! De zon schijnt en we leven nog hahaha! En ja da is het zover met het stenden busje 2 uurtjes naar Port Alfred, de eindbestemming! Wat een prachtig land, iedereen ligt helemaal op, en moe te slapen, maar wij niet hoor! We kijken onze ogen uit! Wat een nieuwe indrukken! Onvoorstebaar!

En ja dan zijn we er toch echt! We zien het bord Stenden Africa Campus!!! That's where we have to be! Hahaha en ja dan horen we dat we in een tijdelijke kamer zitten naast de campus, meiden hebben namelijk vanaf de locatie waar wij zouden 's nahts huilend opgebeld omdat het zo eng was, alles verouderd, dingen ingestort! Hebben wij weer! Heerlijk!Delen nu even een kamertje met twee duitste meisjes tot woensdag! Prachtig allemaal, dus mij hoor je niet klagen!

Het is hier zo mooi, heerlijk druk op de campus met iedereen, lekker buiten! Uitzicht op zee! Foto's volgen snel! als ik uitgevonden heb hoe dat allemaal werkt! Vandaag de eerste dag school, geweldige workshops Afrikaans en een tour door port alfred! Prachtige stranden! Ik ga me hier wel vermaken denk ik zomaar! Morgen op naar de townships, zo indrukwekkend, ben zo benieuwd!

Voor nu even een hele dikke kus voor jullie!
Laat heel snel weer iets van me horen!
Toedeledokie!

• 10 Februari 2014 - 16:00

Steve En Ditta:

Ha San,

Wat leuk om nu al zo'n enthousiast verslag van jullie heenreis te ontvangen. Gisteren kregen we een telefoontje van Wilma met de mededeling dat je veilig op de plaats van bestemming was aangekomen.
    Wat kun jij gezellig schrijven zeg! Ik zie het helemaal voor me: na de tranen als gothics door de douane;met de slagroom, van de desserts en de muffins nog op de lippen, met open mond staren naar al die (mooie?) sheiks in Abu Dhabi, hi, hi, en dan die oogverblindende 'witte tanden glimlachen' in Africa.......
    We zijn benieuwd naar je eerste foto's!

Veel liefs en een dikke knuffel!
    Ditta en natuurlijk ook van Steve

• 10 Februari 2014 - 16:03

Ruth:

Wauw!! Dat klinkt alsof je het ontzettend naar je zin hebt! Super gaaf San! En goed te horen dat jullie veilig aangekomen zijn!! Geniet van alle nieuwe indrukken en ik ben benieuwd naar je volgende verslag!
    Enjoy en geniet!! X

• 10 Februari 2014 - 16:13

Nanne. En Nell:

Hello African girls!!

Joh wat al een enthousiast verhaal. Ja we zagen de vliegtuigcrew op Schiphol en dat zag er zo mooi uit. Dus aan boord ook geen lullig broodje kaas.
    Nou jullie zitten er meiden en kleine tegenslagen , peanuts, thats the spirit!!

Ga maar lekker snuffelen en we kijken alweer uit naar een volgend verslag.
    Ps Wilma stuurde gisteren EERSTE wattsap, superleuk. Dat wordt timemanagement anders blijven we appen......

Nou knuffies van N en N xxx

• 10 Februari 2014 - 16:21

Suus:

Nohhhh wat leuk een enthousiaste Sannieeee!!! Wat klinkt het heeerlijk met zon, zee en strand!!!! Super jaloers!!! Ook wel soms naar school gaan he;)! Super fijn dat je de reis inclusief afscheid nemen hebt overleefd!!!!! Geniet er lekker van aapie!!!!! dikke kus

• 10 Februari 2014 - 17:01

Mamsie:

Hey meissie van me.Wat een prachtig verhaal en het is nog maar pas begonnen voor jullie
    Het wordt een top tijd weet het zeker.Net wat je zegt al die indrukken en het mooie weer-heerlijk.
    Spannend morgen als jullie de township gaan bekijken.Een hele andere wereld.
    Ga lekker genieten van alles en net wat Suus zegt ook af en toe naar school.
    Liefs dikke kus mamsie

• 11 Februari 2014 - 07:46

Hans De Boers:

Hoi Sanne, wat een heerlijk verslag. We hadden natuurlijk van Wilma gehoord hoe het jullie onderweg is vergaan en we Hennie wat foto's gezien. Je manier van schrijven nodigt uit tot meer.... Haha. Ben benieuwd naar jouw/jullie vorderingen. Heel veel plezier in dat mooie land. Tot gauw. Liefs vanns Patricia en Hans. Xxx

• 11 Februari 2014 - 12:16

Oma En Opa Geel:

Lieve Sanne. We waren al een klein beetje op de hoogte gebracht door je moeder en daar waren we al heel blij mee. Maar om nu het verschrikkelijke leuke verhaal van je wereldreis zelf te kunnen lezen was voor ons een openbaring. Je kan het niet begrijpen waar de techniek tegenwoordig allemaal toe in staat is. Het is heel leuk om zo met jullie mee te reizen naar dat mooie land waar wij ook zulke goede herinne-ringen aan bewaren. Wat fijn om met z'n tweedjes deze reis gemaakt te hebben want dan kan je gelijk je bijzonderheden bespreken en lekker lachen of soms misschien een beetje mopperen, over de douan-en. Ha Ha Ha. We genieten van de leuke manier waarop je je verhaal op papier zet en daar moet dan inderdaad zo af en toe het woordje ha ha ha bij. om het volledig te maken. Het zal verschrikkelijk goed zijn geweest om daar dat heerlijke weer te mogen genieten en denk op het moment maar niet aan dat kleine hollandje waar het dan wel niet vriest maar wel naargeestig winderig en regenachtig is. Het is ook heel leuk om te lezen dat jullie vriendjes en vriendinnen het ook allemaal goed hebben ontvangen en heel snel een reactie hebben gezonden. Lieve meid we zijn erg blij dat het een fijne start is geworden en hopen dat het zo zal blijven. Heel veel groetjes van je Oma en Opa.